Memoriam Zutphen

WKB - 2007
Terug naar berichten overzicht

Wereldlichtjesdag 2007

Wie een kind verloren heeft, ervaart december vaak niet als een feestelijke maand maar eerder als een tijd van pijnlijke confrontatie met het gemis aan hun overleden zoon of dochter. Wereldlichtjesdag hoopt hen een lichtpuntje te kunnen bieden in deze ‘donkere’ dagen.

Over de hele wereld worden op de tweede dinsdag van december om 19.00 uur kaarsen gebrand voor overleden kinderen onder het motto:
‘opdat hun licht mag blijven stralen’. De kaarsen worden in de ene na de andere tijdzone aangestoken, telkens een uur na elkaar, zodat in 24 uur een cirkel van licht de wereld rondgaat.

Voor het eerst wordt in Zutphen rond de, uit Amerika overgewaaide traditie van World Wide Candlelighting, een viering georganiseerd met een lichtritueel, mooie teksten, gedichten en live gezongen en gespeelde muziek. Als u een kind hebt verloren, bent u van harte uitgenodigd. Grootouders, broers, zussen en andere familieleden zijn ook welkom.
De avond is ook bedoeld voor ouders die een kindje verloren hebben door een miskraam of vroeggeboorte.
Mocht u de viering niet kunnen of willen bijwonen, kunt u toch deelnemen door thuis om 19.00 uur een kaars te branden.

Wereldlichtjesdag wordt op zondag 9 december gehouden in de Burgerzaal, Lange Hofstraat 4 te Zutphen. Het begint om 18.30 uur. Na afloop is er koffie/thee voor wie na wil praten. De bijeenkomst is geschikt voor elke levensovertuiging. Na opgave vooraf is de toegang gratis.

(Bron: WKB)